Працюємо Пн-Сб 9:00-20:00
Після того як ви провели реєстрацію ФОП, і ваш бізнес почав працювати, ви можете поставити собі нову мету, - найм працівників. При наймі працівників ви повинні керуватись трудовим законодавством та податковим, оскільки ці закони та кодекси регулюють кількість працівників, а також податки з виплати заробітної плати.
При наймі працівника потрібен певний перелік документів з боку майбутнього працівника і як правило він складає: трудова книжка, паспорт та податковий код. З вашого боку як майбутнього роботодавця, потрібно складання та підписання трудового договору та реєстрації вашого працівника у податкових та пенсійних структурах. Після цього ваш працівник буде наступного дня офіційно працевлаштований і може розпочинати роботу.
Наймати працівників ви як підприємець можете, як обмежено так і не обмежено залежно від системи оподаткування. Про це ми розглянемо нижче:
При оформленні договору, як ми вище вказували, між працівником і підприємцем ФОП потрібні:
Це основний перелік документів, який необхідний для того, щоб новий роботодавець з вами уклав трудовий договір. Також, існує і додаткові документи, які необхідні для вашого успішного проходження співбесіди та укладання договору з вами.
Додаткові документи, необхідні для укладання договору:
Додаткові документи можуть дати додатковий шанс мати перевагу на працевлаштування на роботу перед іншими кандидатами. Також для ФОП це може мати додаткові пільги при наймі працівників та сплаті податків у кожному випадку окремо.
Трудовий договір з працівником це завжди складне питання для ФОП. Занадто багато питань з оформлення, реєстрації, внесення інформації, документів та реєстрації у податкових структурах. Але насправді, розібравшись, все стає набагато простіше іі без зайвого клопоту. При цьому завжди потрібно знати, що будь-який договір може бути укладений лише письмово, щоб уникнути питань у майбутньому.
Перше, договір буває двох типів термінові та безстрокові. Термінові договори мають початок і кінець своєї дії, а якщо ФОП не розірвав договір, то він стає безстроковим. Безстрокові договори мають початок дії, але без кінцевого терміну їх закінчення.
Друге, основами договору є його оплата праці яка не повинна бути нижчою за встановлену державою, а також умови в договорі роботи. Умовами роботи може бути визначення який робочий день (повний чи не повний), порядок оплати працівника, відпустку, графік роботи, вихідні дні тощо.
Всі ці нюанси повинні бути оформлені в трудовому договорі і чітко визначені. Існують як шаблонні договори між ФОП та працівником, так і не стандартні з прописаними умовами. Один із прикладів договору ФОП із працівником ви можете побачити нижче.
Обов'язково варто готувати і вести розпорядження на вихід працівника на роботу. Це один із ключових елементів крім договору, який має вести сам ФОП. Розпорядження варто готувати за день до виходу працівника на роботу. Один із прикладів самого розпорядження надано нами нижче.
Повідомляти про те, що ви найняли нового працівника, варто податкову інспекцію за місцем вашої реєстрації та здачі звітності ФОП. Повідомляти можна як онлайн, так і особисто здавши таке повідомлення. Варто звернути увагу, що повідомлення має бути до моменту вступу працівника на роботу, а також розпорядження нового працівника. Форма повідомлення є стандартною і ви можете її знайти на ресурсах фіскальної служби.
Отже, пройшовши процедуру оформлення розпорядження, подання інформації ФОП про нового працівника в податкову, і укладення договору ви закриєте ланцюг оформлення трудових відносин з новим працівником. Цього буде достатньо для старту найму у майбутньому працівників. Далі за вами стоятиме питання заповнення трудової книжки працівника до моменту припинення роботи на Вас.
Якщо у вас залишилися питання на цю тему, ви можете звертатися до наших контактів або ставити запитання внизу. Ми відповімо на всі ваші запитання!